Новини компанії

Провідний юрист Юридичного бюро Роман Кривуля прийняв участь в обговоренні проблем реєстрації речових прав на нерухоме майно, що відбувалося в рамках круглого столу організованого Державною реєстраційною службою України.

26 вересня 2013 року Державна реєстраційна служба України провела круглий стіл з актуальних питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Відкрила засідання круглого столу заступник Голови Державної реєстраційної служби України Ірина Кухаренко. Вона привітала учасників та подякувала членам Громадської ради за плідну співпрацю.

На обговорення учасників були представлені питання реєстрації об'єктів нерухомого майна, речові права на яке були зареєстровані до 1 січня 2013 року; проблеми, що виникають під час реєстрації прав на нерухоме майно; доступність інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. А також щодо необхідності чи обов’язковості технічної інвентаризації; експлуатації житлової нерухомості та ОСББ; подання документів для проведення державної реєстрації прав; особливості реєстрації прав на землю та ін.

Начальник відділу взаємодії з органами державної влади Наталія Мацвейко, розповіла учасникам про доступність інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та шляхи її законодавчого врегулювання

Інформацію з Державного реєстру прав сьогодні мають право отримувати  власник нерухомого майна або уповноважена ним особа;  особа, яка має речове право на чуже нерухоме майно, або уповноважена нею особа; спадкоємець (правонаступник - для юридичної особи) або уповноважена ним особа. Витяг з Державного реєстру прав про державну реєстрацію іпотеки, обтяження - будь-які фізичні та юридичні особи.

Інформаційну довідку з Державного реєстру прав на підставі письмового запиту мають право отримувати суд, органи місцевого самоврядування, внутрішніх справ, прокуратури, Міністерства доходів і зборів, Служби безпеки України та інші органи державної влади (посадові особи), якщо запит зроблено у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом.

Сьогодні доступ до Державного реєстру прав мають також нотаріуси при вчиненні нотаріальних дій, банки при здійсненні операцій з іпотеки та державні виконавці під час примусового виконання рішень. Решта органів державної влади отримують інформацію з ДРП у формі інформаційної довідки у зв'язку зі здійсненням покладених на них повноважень.

На даний час підготовлено нову редакцію Порядку, яким передбачено формування витягу з ДРП у разі наявності записів у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державному реєстрі іпотек без проведення заявником відповідної реєстрації прав у ДРП.

Під час круглого столу було анонсовано спрощення процедури реєстрації права власності на нерухоме майно, а саме з 14 жовтня цього року нотаріуси та державні виконавці отримають доступ до Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень нерухомого майна.

Надання можливості нотаріусам отримувати інформацію із цих реєстрів значно спростить процедуру реєстрації нерухомості нотаріусами, адже більше не потрібно буде надсилати запити до реєстраційних служб, щоб отримати необхідні дані про об’єкт нерухомості, як це відбувається зараз. Вони зможуть самостійно здійснювати відповідні пошуки, а це також зекономить час як нотаріусів, так і громадян. Крім того, це дасть можливість мінімізувати шахрайські прояви з боку тих, хто має намір зареєструвати майно. Так, скажімо, оформлюючи спадщину, нотаріус зможе самостійно перевірити наявність прав власності, обтяжень або іпотеки на цей об’єкт нерухомості.

 При цьому, якщо у Державному реєстрі прав відсутні відомості про зареєстровані речові права на нерухомість, об’єкт незавершеного будівництва та обтяження, нотаріус зможе отримати інформацію про зареєстровані права власності або інші речові права з Реєстру прав власності на нерухоме майно, про обтяження речових прав – з Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, про іпотеки – з Державного реєстру іпотек.

 Що ж стосується державних виконавців, то вони користуватимуться інформацією з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек під час примусового виконання рішень.

 Нагадуємо, зараз при вчиненні нотаріальних дій нотаріуси направляють запити до органів державної реєстрації прав для перевірки інформації про об’єкт нерухомого майна в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державному реєстрі іпотек.